عجیب ولی واقعی - 1

موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

عجیب ولی واقعی - کوتاه ولی خواندنی 
روسای جمهور پیشین آمریکا هر کدام عادات خاصی داشتند که امروز باورشان برای خیلی از مردم غیر ممکن است .
دست به قلمش باید خوب باشد
رئیس جمهور سیاه پوست که همین جوری قیافه اش تا مدت ها برای مردم دنیا جای سوال داشت هنوز برای خیلی ها پر از رمز و راز است ، به خصوص آن موقع هایی که قرار است یک قانون خاص را امضا کند . باراک اوباما با دست چپ قلمی را بر می دارد . امضایی می کند و قلم را روی میز می گذارد . بعد دوباره با قلمی دیگر یک امضای دیگر و این داستان همینطور ادامه دارد . این صحنه عجیب ترین چیزی است که خیلی ها از او به یاد دارند و آن را به حساب وسواس یا عادات خاص آقای رئیس جمهور گذاشتند اما جریان از این قرار است که این کار همه رئیس جمهوریهای آمریکا در سال های گذشته است . حتی می گویند زمانی سال 1964 میلادی آمریکا رئیس جمهوری داشته به اسم لیندون جانسون که برای امضای قانون برابر حقوق شهروندی سیاه پوست ها با سفیدها از 75 قلم مختلف استفاده کرده . این رسم عجیب را هم فرانکلین روزولت ، رئیس جمهور مشهور آمریکا به یادگار گذاشته . البته امضا کردن قوانین با قلم های مختلف هیچ معنای خاص در کاخ سفید نمی دهد . روزولت فقط با این کار می خواست کمی کلکسیونرهای دنیا را سر کیف بیاورد . آخر آقای رئیس جمهور معتقد بود امضای یک قانون خاص در کشورش ارزش تاریخی زیادی دارد و باید دیگران هم در آن سهیم باشند ، بنابراین با زیاد کردن تعداد قلم ها و امضاهای پشت سرهم با هرکدامشان می شود یک یادگاری به دوستان و آشنایان داد .
همه رقم شغلی داشتند
همه روسای جمهور آمریکا قبل از اینکه وارد کاخ سفید شوند دکتر و مهندس نبودند . خیلی هایشان حتی نماینده کنگره هم نبودند . بعضی از آنها حتی قبل از اینکه به کاخ سفید پا بگذارند و پشت میز بیضی شکل اتاقشان قاون صادر کنند و لایحه به کنگره بفرستند یک شغل معمولی داشتند . حتی خیلی پایین تر از آنچه مردم باورشان شود . مثلا ً لیندون جانسون که در دهه 60 میلادی رئیس جمهور شده بود قبل از اینکه پایش به کاخ سفید باز شود یک زباله جمع کن بود و شب ها باید آشغال ها را از توی خیابون ها برمی داشت . البته آقای رئیس جمهور قبل از این شغل های دربانی ، واکس زنی و شست و شوی ظروف توی رستوران ها را هم تجربه کرده بود . جیمز گارفیلد هم یک چنین وضعی داشته . او هم زمانی نجاری می کرده و برای مردم قایق می ساخته ، مدتی هم توی یک رستوران ظرفشویی می کرده ، البته ظرفشویی شغل جرالد فورد و رونالد ریگان هم بوده و هر کدامشان زمانی توی این کار دستی بر آتش داشتند . بماند که جرالد فورد به غیر از ظرفشویی و خشک کردن آنها زمان زیادی هم باغبانی و آشپزی می کرد و مدتی هم مربیگری فوتبال و بوکس .
با اجنه زیاد سر و کار دارند
همین چند وقت پیش بود که یک شرکت مطبوعاتی وابسته به نیویورک تایمز با مقاله ای عجیب از راز بزرگ 2 ، 3 تا از رئیس جمهوری های سابق آمریکا و عادات عجیب آنها پرده برداشت . نویسنده مقاله که باب وو دوارد از روزنامه نگارهای مشهور آمریکایی است مدعی شده بود که 3 نفر از رئیس جمهوری های آمریکا در زمان ریاست شان خیلی سعی داشتند یک جورهایی با اشباح و اجنه ارتباط بگیرند و برای رسیدن به این خواسته هایشان هم دست به هر کاری می زدند . اولین آنها بیل کیلنتون همسر خانم هیلاری کلینتون وزیر فعلی امور خارجه آمریکاست که برای رسیدن به کاخ سفید مدت ها همسرش را به جلسه های احضار روح و ... می فرستاده . به ادعای وودوارد ، هیلاری کیلنتون آن زمان سعی داشت با کسی که ادعا می کرد در زمینه های ارواح مردگان تحقیق و مطالعه دارد ارتباط بگیرد و بوسیله او با ارواح ماهاتما گاندی ، روزولت و ... حرف بزند و از آنها برای موفقیت شوهرش کمک بگیرد . البته بعدها هیلاری زد زیر همه چیز و گفت که فقط از سر کنجکاوی دنبال این حرف ها بوده و هیچ ربطی به انتخاب شوهرش نداشته ، رونالد ریگان هم از کسانی است که می گویند از یک مشاور منجم استفاده می کرده . گویا آقای رئیس جمهور عادت داشته قبل از انجام هر کار مهمی با ستاره شناسی و طالع بینی بخت خودش را محک بزند . اما این وسط جرج واشنگتن از همه بیشتر به ارواح اعتقاد داشت ؛ آن قدر که توی دست نوشته هایش هم ردی از این اعتقادات عجیب پیدا کرده اند . گویا آقای رئیس جمهور گاهی ادعا می کرده که اشباح توی خانه و زندگی شان آمده اند و می خواهند با او ارتباط بگیرند .
عادت های عجیب زیادی دارند
شاهان قاجار ایران معروفند به دلخوشی های عجیب و غریبشان ؛ به اینکه یکی عاشق سینما و عکاسی بود و آن یکی عاشق حرمسرای عریض و طویلش . اما این وسط علاقه مندی های رئیس جمهوری های آمریکا هم دست کمی از شاهان قجری ما ندارد . مثلا ً کوئنسی آدامز که طی سالهای 1825 تا 1829 میلادی رئیس جمهور آمریکا بود ، عادت داشت هر روز صبح توی رودخانه بوتومیک واشنگتن شنا کند . جورج واشنگتن ، جان آدامز و توماس جفرسون عاشق تیله بازی بودند و مجموعه ای از تیله های بزرگ و کوچک توی اتاق خوابشان داشتند که فقط بعد از مرگشان دیگران از آن باخبر شدند . جورج بوش پسر و مجموعه ای از توپ های بیس بالش هم معروفند .
تیپ و قیافه هم مهم است
خیلی وقت ها باراک اوباما و همسرش میشله به کاخ سفید رسیدند گفتند که ظاهر و تناسب اندام زن و شوهررمز موفقیتشان بوده ، آخر اوباما در مقایسه با مک کین نامزد رقیب جمهوریخواه او قد و قامت خوبی داشت و برای جمع کردن رای مردم از شانس بیشتری برخوردار بود . حتی خیلی ها میشله را هم در موفقیت اوباما دخیل کرده اند و توجه او به حفظ ظاهر و اهمیتی را که او به تغذیه اش می داد بهانه پیروزی اوباما دانستند . البته اوباما تنها رئیس جمهور خوش قد و قامت آمریکا نیست . آبراهام لینکلن ، رئیس جمهوری که در قرن 19 برآمریکایی ها ریاست می کرد قدی حدود 193 سانتی متر داشت و شکمی 6 تیکه که از این نظر بلند قدترین رئیس جمهور آمریکا است . جیمز مادیسون با وزن 45 کیلوگرم و قد 163 سانتی متر نحیف ترینشان است ، سنگین ترینشان ویلیام تاخت با 136 کیلوگرم ، رونالد ریگان هم با 69 سال سن پیرترینشان بود و جان اف کندی با 43 سال سن جوان ترینشان بود .
بدون سگ که راهشان نمی دهند
اصلا ً فرقی ندارد که کدامشان انتخاب می شوند . طبق یک رسم دیرینه در آمریکا هر رئیس جمهوری بعد از رسیدن به کاخ سفید قبل از هر گونه تغییری در کابینه و انتخاب معاون هایش باید سگش را برای ورود به کاخ سفید انتخاب کند .
کاخشان خواهان زیادی دارد
کاخ سفید مقصد آخر نامزدهای هر دوره ریاست جمهوری آمریکا فقط به سفیدی معروف نیست . یک بنای 6 طبقه با 132 اتاق 32 حمام و دستشویی 7 راه پله جدا از هم و 3 آسانسور . سوای زمین های بازی تنیس ، دو و پیاده روی ، گلف ، اتاق بیلیارد و بولینگ و ... با 412 در و 147 پنجره ! روزی 6 هزار بازدید کننده دارد و چیزی حدود 65 هزار برگه نامه به آنجا می رسد که از میان آنها فقط 10 تا از نامه ها را رئیس جمهور می خواند . روزی متوسط 3500 تماس تلفنی با کاخ گرفته می شود ، 1000 نمابر و حدود صد هزار ایمیل ....
 
امیدوارم لذت کافی را برده باشید .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت14:50توسط اصغر محمودی | |